21.12.2010

Pikatikki

Eilen aamulla muistui mieleen, että illalla ollaan menossa kyläilemään ja samalla viedään joululahjoja. Päätin pikaisesti tehdä kestokassin, jossa lahjat voi antaa ja joka samalla saa jäädä käyttöön :) Noh, ei se ihan pikatikki ollut.. yllättävän paljon menee aikaa kun samalla laittaa pyykkejä ja hoitaa vauvaa...


Kankaan olen ostanut vuosi sitten Eurokankaasta, aika ohutta puuvillaa. Siksi tein vuorin luonnonvalkoisesta lakanakankaasta. Kokonaiskokoa en muista, mutta korkeutta tuli jotain 40 cm + sangat

6 kommenttia:

  1. Ihana kassi, tykkään!! Mulla menee about pari tuntia peruskassin tekemiseen, joten mulla ne ei ihan mitään pikatikkejä ole..

    VastaaPoista
  2. Kiitos!
    Juu, ei tämäkään tosiaan ihan pikatikki ollut ;) Jos en ois vuorittanu, oisin saanu nopeampaa valmiiksi, mutta ku mä vihaan niitä saumoja sisäpuolella. Jos päälikangas olisi ollut vahvempaa, oisin vuorin jättänyt pois. Leveämmät sangat ois myös saanu olla. Seuraavalla kerralla sitten :)

    VastaaPoista
  3. Ihana kassi. Valtavan työn olet vuorittamisella tehnyt. Minä olen tehnyt vain vuorittomia kasseja, mutta kyllä niidenkin tekemiseen menee aikaa hurjasti.

    VastaaPoista
  4. Poikkesin kylään tuolta KVI:n infon sivuilta. Jos haluat paidan etumuksessa olevaa eläinkangasta, sitä löytyy Tiritomista. Jos pidät hiekanvärisestä velourista, sitä ostin kestovaippakauppa.comista.

    Huomasin, että teille on syntynyt myös pienokainen. Onnea!

    VastaaPoista
  5. Moi! Ei löytynyt enää sitä kangasta Tiritomista, se on varmaan myyty loppuun.. :(
    Noh, tuleehan niitä aina lisää :)

    Ja kiitos! Pienokainen täytti viime viikolla 3kk, niin se aika vaan menee :)

    VastaaPoista